We prepare the rural life for the future...

Tabit Tarımsal Bilişim ve İletişim Teknolojileri

Tarımsal Pazarlama platformu, çiftçileri internetle buluşturup ürünlerini koruması hakkındaki bilgilere ulaşmalarını tarlasından aldığı mahsulünü hem değerinde hem de komisyonsuz daha hızlı bir şekilde satmasının ayrıcalığını yaşatmaktadır. Hayvanlardaki kolayca önlenebilir hastalıkları ve ürünleri hakkındaki ayarlanabilir tekniklerden habersiz çiftçilerin sıkıntılarını tarımsalpazarlama.com ayrıcalığı ile çözüme ulaştırmaktadır.

Neden Böyle bir iş yapıyoruz? Türkiye gibi tarımda önemli bir konuma sahip olan ülkenin, bu alanda iletişimin zayıf, yurt içi ve yurt dışı irtibatların yetersiz olması kabul edilir bir durum olmamasına karşın, ne yazıktır ki; kabulu ezber edilmiş, ezberin bozulması imkansız kılınan bir duruma gelmiştir. Kalıplar kırılamaz zannedilip yeni arayış içine girilmemiş, buna teşebbüs edenlere ise "delidir ne yapsa yeridir gözüyle bakılmıştır"; ve biz bu gidişe dur diyerek deliliğimizi ortaya koyduk! Tarımın içinde fark etmenin farkını yaşatmak istedik. Çiftçi aracılara borçluydu, ürünlerini satamıyordu, sattığı ürünlerin fiyatlarını öğrenemiyordu, hava şartlarından doğal afet başına geldikten sonra haberdar oluyordu, hibe destek ve kredilerden haberdar olamıyor, nasıl başvuracağını bilemiyordu, tarım gündeminden haberdar değildi.

Ne yaptık? 2004 yılında çiftçi ve firmaların ürünlerinin ilanlarını yayınlamakla işe başlayan site, gelen talepler üzerine 2005 yılında profil sayfaları alt yapısını oluşturarak sayfalarda çiftçilerin ve firmaların ürün bilgilerini yayınlayarak site üzerinden ürettiklerini ve ikinci el alet, ekipmanlarını sattıkları; yani tarım sektörüne internet gibi güçlü bir iletişim kaynağında ticaret kapılarını aralayan bu kanalda alım, satım, reklam gibi hizmetler vererek alıcıyla satıcıyı buluşturan bir platform olarak şirketleşmeyi başararak aslında imkansızlıklar içinde, imkan ve istihdam yaratıp hayatta imkansız diye bir şeyin olmadığını ve bu alanda en güzel örneklerden biri olmayı başardık.

2006 yılında Tarım Sektörünün, önemli bir iletişim aracı olan internet teknolojisi ile daha çok kişi ve alana daha kısa sürede iletişime geçebilmesi ve bu kapsamda da kendisini geliştirebilmesi açısından Tarımın internette gelişimine büyük bir destek verdik. Ayrıca Tarımda ihracat için gerekli olan pazarlanacak ürün yetiştirme konseptlerinde eğitimler vermek ve çeşitli organizasyonlar gerçekleştirmek için Tarım Akademisini kurduk. Böylece kendi kullanıcısını oluşturan bir yapı oluşmuş oldu.

2007 yılında sektördeki güçlü varlığını yeni yeni hissettiren sitemize Türkiye'nin güçlü kuruluşlarından satın almaya yönelik teklif ve talepler gelmeye başlamıştır. Bazı cazip teklifler karşısında masaya oturmuş olsak da planlarımız doğrultusunda gelişimi açısından yoluna tek başına devam etme kararı aldık. Yine aynı yıl yurtdışından Türkiye'ye açılmak isteyen tarım firmalarına danışmanlık yapmaya başladık

2008 yılında Tarım Sektöründe hem alıcı hem de satıcı rolünde olan çiftçilerin,kredi kartı kullanımı ile ilgili eksikliğinin karşısında; özel bankaların çıkardığı çiftçiye özel kredi kartlarının düzenlenmesinde aktif rol oynamış, Türkiye'nin her yerinde bire bir 2.574 köyde 115.400 çiftçi ile yüz yüze görüşmeler gerçekleştirerek, kredi kartı kullanımı ve tarimsalpazarlama.com anlatılarak 'internetten ürünlerinizi nasıl satabilirsiniz' konu başlıklı bilgilendirme toplantıları düzenledik.

Tarimsalpazarlama.com un içinde Tarımsal Bilgi Bankası oluşturarak 120.000 sayfalık yetiştiricilik ve hastalık bilgilerini de Tarım Sektörünün hizmetine sunduk.

2009 yılında gelişen teknoloji ve cep telefonunun yaygınlaşmasından yola çıkarak cep telefonu ile internet entegrasyonu konusunda çeşitli çalışmalar yaparak bunun sonucunda dünyanın en büyük operatörlerinden biri ile Çiftçilere özel cep tarifesi geliştirdik. Bu cep tarifesi ile Tarimsalpazarlama.com 'a ilan bırakabilmekte ve satış talepleri cep telefonuna gelmektedir.Vodafone nun desteklediği Vodafone Çiftçi Kulübü Projesi ile çiftçi cep tarifesine katma değerli servisler üreterek sektörle ilgili haberleri, çiftçinin ihtiyacı olan meteorolojik verileri, ürün bazında desteklemeler ve hibeler hakkında bilgileri cep mesajı olarak abonelere ulaştırmaya başladık. Çeşitli illerde toplantılar düzenleyerek uygulamaların yaygınlaşması için çalışmalar yaptık. Yapılan bu çalışmalarla beraber işbirliği yaptığı firmalar ile sosyal sorumluluk projesi kapsamında tarımla ilgili 'Su Bilinci' gibi önemli konularda da toplantı ve seminerler düzenledik.

2010 yılında ise Dünya'nın en büyük ticari platformu olan Alibaba.com ile bir araya gelerek Türkiye'deki Tarım Firmaları'nın Dünya pazarlarına ulaşması için iş birliği anlaşması imzaladık.

2011 yılında 2009 yılında başlayan projeleri geliştirdik. Akıllı telefonlara uygulama ve Çiftçilere özel kolay kullanımlı masaüstü yazılımlar geliştirdik. Akıllı telefonlar için olan uyguluma Vodafone Çiftçi Kılavuzu olarak Android Markette ücretsiz olarak yerini aldı.

2012 yılında Intel desteği ile Çiftçi Bilgisayarı adındaki masaüstü yazılımını Grundig markası ile Arçelikte birlikte üreterek Arçelik Bayiilerinde çiftçileri kolay satın alabileceği bir şekilde pazara sunduk. Brisa için Lassa Agri 1 Traktör Lastiği pazar çalışmaları yapılmış sosyal sorumluluk projeleri gerçekleştirdik.

2013 yılında Çiftçi Tableti ürünü ile çiftçiye yeni hizmetler ve ürünler sunmaya devam ederken Tarimsalpazarlama.com 250.000 üyeye, 2009 da hayata geçen 2434 Haber Paketi ise hergün SMS bilgilendirmesi alan 850.000 çiftçiye ulaştık. SMS ve web girişleriyle Tarimsalpazarlama.com ayda 6.000 çiftçinin ürününü satmasına ücretsiz aracılık ettik. Ayrıca Traktör kazalarını önlemek amacıyla köy köy dolaşarak traktörlere ve römorklara reflektör çakarak kazaları önleyen Lassa Destekli bir sosyal sorumluluk projesine imza attık.

2014 hedeflerimiz arasında Teknoköy oluşturmak ve Kuzey Afrika ülkelerinde faaliyete geçmek için adım atmak var. Ayrıca bu yıl çiftçilere bilgisayar ve internet eğitimlerinin verileceği bir organizasyon düzenleyerek çiftçilerimizin bilgisayar ve internet teknolojisinden daha aktif bir şekilde yararlanmaları ve bunun sonucunda sektörde ki internet kullanıcı sayısının artması sağlanacak bir proje de planlamaktayız.

Hedef ve çalışmalarımızı ise şöyle özetleyebiliriz. Yapmış olduğumuz proje çalışmaları ve iş birliği ortaklıkları ile önümüzdeki yillarda da istikrarlı bir yolda ilerlemeye devam ederken, yapacağımız yeni plan ve projeleri de bünyemize dahil etmek ve tarım sektöründe ki bu güçlü varlığımızı devam ettirmektir. Bu sektördeki asıl önemli amacımız ise Türkiye Tarım Sektörünü, Pazarlama da Dünya lideri haline getirmektir.

ÖDÜLLER

2013 Dünyanın En Başarılı Genç Girişimcisi Ödülü TOYP World First Prize for Business, economic, and/or entrepreneurial accomplishment: Junior Chamber International

2013 ABIE Grace Hopper Social Impact Award Winner: Anita Borg Institute 2013 Yılın Kadın Sosyal Girişimcisi Ödülü: Garanti - KAGİDER - Ekomist

2013 Fark Yaratan: Sabancı Vakfı

2012 Türkiye Yılın En Başarılı Genç Girişimcisi Ödülü

2012: JCI - TOYP

2012 Ashoka Fellow: ASHOKA (Dünya'nın ilk ve en geniş sosyal girişimci ağı)

2012 TZD Tarımsal Ticareti Geliştirme Ödülü: Türkiye Ziraatçılar Derneği

2012 Kıvılcımlar Ödülü: Değişim Liderleri Derneği

2010 Zamane Hatunları Üçüncülük Ödül: Garanti - Elele Dergisi

2007 E-İhracat Birincilik Ödülü: İhracatın Yıldızları - Dünya Gazetesi